tisdag 7 februari 2012

minus tjugonio

Även om 29 är mitt lyckonummer så tycker jag inte om när det står  minus 29 på termometern, fast i jämförelse med minus 37 är det väl helt ok.

Innan jag hann kolla tempen imorse kollade jag FB och där hade en tjej skrivit att det var just -37, jag blev helt passiv, hade ingen lust att kliva upp, svor en lång ramsa över klart.se som lurat mej att tro att det skulle börja bli varmare istället för kallare, så när jag sedan kollade min termometer och insåg att det var "bara" minus 29 så jublade jag nästan, ibland kan det vara bra att bli lite lurad.

Nåja tyvärr hade inte min hund samma lyckokänsla som mej då vi skuttade ut för en härlig morgonprommenad, hon tyckte att det var jätte kallt, fast jag försökte förklara att det  varit mycket värre om det varit -37, hoppas ingen hörde mej, de måste tycka jag är helt rubbad som surrar så med min hund, men hon förstår, hon är van att jag surrar i ett, tur att nån lyssnar i alla fall.

Nå jag tog mej till jobbet i alla fall även om det inte blev med min bil, den protesterar oxå mot kylan, men snart blir det varmare och då blir det att köra massor, längtar tills jag kan njuta av min nya bil.
Men nått postivt är ju att nu har jag fått provköra en ny och fin Toyota Urban Cruiser, vilken underbar bil.

Som sagt det kommer alltid nått gott av det onda =)

nä det var lite om denna morgon
tack och hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar